سه شنبه ۲۳ خرداد ۰۲

سير تا پياز مطب هوشمند

۱ بازديد

نصب دوربين مداربسته در اداره ها

براي انتخاب دوربين مداربسته  براي اداره ها لازم است كه اطلاعات مناسب درباره سيستم‌هاي جديد و فناوري‌هاي نوين جمع‌آوري گردد و از سويي ديگر بايد نيازها كاملاً سنجيده شود.سيستم‌هاي امنيتي و نظارت تصويري همواره مبتني بر دانش‌هاي نوين بوده و با پيشرفت علم اين صنعت نيز پيشرفت حيرت‌انگيزي داشته است. با بررسي نيازها و تكنولوژي‌هاي موجود مي‌توان راهكار ارزشمندي را براي اصناف مختلف ايجاد نمود. همواره بايد اين نكته را مدنظر قرار داد كه پيشرفت‌هاي جديد از يك سو و از سويي ديگر توليد و عرضه محصولات نوين مي‌تواند راهكارهاي جديدتري را نيز عرضه نمايد.

 

اما مسئله اساسي اين است كه در هنگام تصميم‌گيري براي انتخاب سامانه مناسب در هر زمان، نياز است فناوري‌هاي مربوط به آن زمان كاملاً بررسي شود.

 بسياري از كسب و كارهاي موفق، اهميت حفظ امنيت و ايمني را در قلمرو كسب‌وكار مي‌شناسند و براي آن ارزش فوق‌العاده‌اي قائل‌اند. اين نكته را مد نظر قرار دهيد كه در صورت نياز به دوربين مداربسته براي اداره ها بايد قبل از خريد كليه خصايص و قابليت‌هاي دوربين‌ها بررسي‌شده و پياده‌سازي گردد.

دوربين مداربسته براي اداره ها و كسب‌وكارهاي كوچك كه امور اداري در آن جريان است نياز به سامانه نظارت تصويري خاص خود دارد، انتخاب دوربين مداربسته براي اداره ها مي‌تواند سبب بهبود عملكرد آن شود. امروزه سيستم‌هاي مدرن و جديدي عرضه‌شده است كه مي‌تواند پاسخگوي نيازهاي امنيتي در اين كسب‌وكارها باشد.

هنگام طراحي سيستم‌هاي امنيتي شناخت تفاوت بين دستگاه‌ها و سيستم‌ها مي‌تواند شما را به رسيدن به هدفتان كمك نمايد. انتخاب يك ابزار مناسب براي سيستم‌هاي امنيتي مي‌تواند مهم‌ترين تصميمي باشد كه شما در طراحي يك سيستم امن در نظر داريد. براي بحث مانيتورينگ و سيستم‌هاي نظارت تصويري شناخت گزينه‌هاي موجود و بررسي كليه محصولات عرضه شده در بازار سبب مي‌شود كه انتخاب هوشمندانه‌اي را در طراحي پياده سازي نماييد.

مقاله زير راهكارهاي مختلفي را كه براي امن سازي محيط اداري نياز داريد، تشريح مي‌نمايد اما بايد بدانيد كه كارشناسان ما همواره راهكار را بر اساس نياز شما سفارشي‌سازي مي‌نمايند. بدين منظور به شما توصيه مي‌كنيم در صورت نياز به دوربين مداربسته براي اداره ها با ما تماس حاصل فرماييد.

بيشتر بخوانيم: قيمت دوربين مدار بسته 

 

چگونه بهترين دوربين مداربسته براي اداره ها را انتخاب نماييم ؟

با توجه به گسترش دانش و علم و نوآوري‌هاي متعددي كه در زمينه فناوري اطلاعات و ارتباطات وجود دارد، سامانه‌هاي امنيتي و سيستم‌هاي نظارت تصويري همواره در حال گسترش و به‌روزرساني هستند. در بازار سيستم‌هاي نظارت تصويري مدرن دوربين‌هاي باسيم و دوربين‌هاي بي‌سيم براي بخش سيستم‌هاي نظارت تصويري عرضه‌شده است. هر دو نوع دوربين باسيم و بي‌سيم داراي محدوديت‌ها و مزاياي منحصربه‌فرد خود هستند كه در طراحي سيستم نظارت تصويري براي يك سازمان نياز است كه هر مزايا و معايب زير ذره‌بين برده شود.

يكي از مهمترين فضاهايي كه بايد توسط دوربين هاي با كيفيت پوشش داده شود درب هاي ورودي و خروجي افراد به مراكز تجاري مي باشد. استفاده از دوربين هاي هوشمند كه امكان تشخيص و شناسايي چهره مشتريان و افراد ديگر را دارند مي توانند خيلي كمك كننده باشد و اپراتور ها مي توانند از اين تصاوير براي شناسايي افراد مشكوك استفاده كنند.

در سال‌هاي اخير استفاده از دوربين‌هاي نظارت تصويري بي‌سيم مورد استقبال گسترده قرارگرفته است. علت اصلي كه اين دوربين‌ها مورد استقبال قرارگرفته است، اين است كه دوربين‌هاي امنيتي بي‌سيم تحت شبكه به‌راحتي مي‌توانند نصب و راه‌اندازي گردند.

تغيير مكان يك دوربين مداربسته بي‌سيم در هر زمان و در هر مكان به‌راحتي قابل انجام است. از آنجاكه اين دوربين‌ها حجم كوچك نيز دارند در مكان‌هاي كوچك قابل‌نصب و بهره‌برداري است.

منازل و اداره‌هاي بزرگ‌تر مي‌توانند از دوربين هاي باسيم استفاده نمايند كه اين دوربين‌ها ويژگي‌هاي خاص خود را دارند. دوربين‌هاي باسيم به‌طور مستقيم يا غير مستقيم به دستگاه ذخيره‌ساز متصل مي‌شوند. در دوربين‌هاي تحت شبكه دوربين به نزديك‌ترين سوييچ وصل مي‌شود و در سيستم‌هاي آنالوگ دوربين توسط كابل كواكسيال مستقيماً به دستگاه ذخيره‌ساز متصل مي‌گردد.

همان‌طور كه گفته شد دوربين‌هاي تحت شبكه نياز به ادوات و تجهيزات خاص خود دارند و براي فراهم‌سازي تصوير به دستگاه‌هاي تحت شبكه متصل مي‌شوند. دوربين‌هاي تحت شبكه تصاوير را ديجيتالي توليد مي‌كنند و در كابل‌ها ارسال مي‌نمايند.

برخي از كارشناسان استفاده از دوربين‌هاي بي‌سيم را توصيه مي‌نمايند اما يك نكته مهم اين است كه وجود دستگاه‌هاي مسدود ساز امواج راديويي مي‌تواند مانع رسيدن سيگنال دوربين به دستگاه شود.

چه چيزهايي را بايد در دوربين مداربسته براي اداره ها مد نظر قرار داد؟

 

 

حتما بخوانيد: dvr   nvr      قيمت تجهيزات اينترنت وايرلس

شما براي انتخاب دوربين مداربسته براي اداره ها علاوه بر انتخاب بين دوربين باسيم و بي‌سيم، نياز است بر اساس شرايط محيطي و فاكتورهاي متعددي كه در اداره وجود دارد، جزئيات ديگري را نيز آناليز كنيد.

بيشترين مواردي كه در دوربين مداربسته براي اداره ها در نظر مي‌گيرند داراي ويژگي‌هاي مشتركي است. بنابراين در گام اول بايد درك روشني از نيازهاي امنيتي كسب و كار خود داشته باشيد. هنگامي‌كه نيازها و ويژگي‌هاي محيط كار خود را شناسايي كرديد، مي‌توانيد گام بعدي براي انتخاب دوربين را برداريد. همواره بر اساس اشتراكات محيط‌هاي مختلف گزينه‌هاي متعددي براي شما وجود دارد.

يك روش مناسب براي شروع كار شناسايي آسيب‌پذيري اداره و كسب‌وكار است و در گام بعد بايد با كارمندان خود مشاوره كنيد. اما گزينه بهتر مشاوره با كارشناس مجرب و خبره است. كارشناسان ما با توجه به سوابق و پروژه هاي متعددي كه انجام داده‌اند بهترين راهكار را براي شما فراهم خواهند نمود.

ملاحظات مهم براي دوربين مداربسته براي اداره ها :

در گام نخست بايد تعداد دوربين مداربسته براي اداره ها و سازمان ها را مشخص نماييد. مشخص كردن تعداد دوربين‌ها به فاكتورها و عوامل متعددي بستگي دارد و اين عوامل را شما بايد براي بهينه‌سازي سيستم نظارت تصويري مشخص كنيد.

برخي از اين عوامل عبارت‌اند از: چيدمان دفتر، ورودي‌ها و خروجي‌ها، محدوده‌هاي ممنوعه و مرز و محدوده محل كسب‌وكار. تعداد محل‌هاي مهم براي نصب دوربين‌هاي امنيتي براي حفظ ايمني و امنيت در دفتر نيز نياز به آناليز و محسابه دارد.

به‌طور مثال قرار دادن دوربين در يك منطقه استراتژيك به شما كمك مي‌كند كه امنيت آن منطقه را ارتقا داده و بتونيد محدوده وسيعي را مانيتور نماييد. وسعت زاويه ديد دوربين‌ها سبب كاهش تعداد دوربين‌ها خواهد شد و به شما كمك مي‌كند كه بر يك منطقه بسيار بزرگ نظارت داشته باشيد.

انتخاب دوربين مداربسته آنالوگ يا تحت شبكه :

 

سيستم‌هاي نظارت تصويري امروزه به دو بخش آنالوگ و تحت شبكه تقسيم‌بندي مي‌شوند. ازآنجاكه راهكارهاي دوربين‌هاي مداربسته تحت شبكه مزاياي بسياري را براي شما به ارمغان مي آورد، بسياري از كاربران استفاده از دوربين‌هاي مداربسته را ترجيح مي‌دهند. دوربين‌هاي مداربسته تحت شبكه مزاياي زيادي را به نسبت دوربين‌هاي آنالوگ قديمي عرضه مي‌نمايد.

دوربين‌هاي تحت شبكه تصويري با رزولوشن بالا فراهم مي‌كنند. هر چه رزولوشن تصوير بالاتر رود، شما قادر خواهيد بود كه جزئيات تصوير را بهينه‌تر مشاهده نماييد. به اين نكته توجه كنيد كه دوربين‌هاي مدار بسته تحت شبكه گران‌تر از دوربين‌هاي آنالوگ هستند. يك تفاوت مهم بين دوربين‌هاي آنالوگ و تحت شبكه اين است كه دوربين‌هاي مدار بسته تحت شبكه تصوير را در داخل شبكه ارسال مي‌كنند اما دوربين‌هاي آنالوگ يك ارتباط مستقيم بين دوربين و دستگاه برقرار است.

در دوربين‌هاي مداربسته تحت شبكه، هر دستگاه يك آدرس IP مختص خود دارد و هر دوربين مداربسته تحت شبكه نياز به تنظيم يك آدرس يكتا و منحصربه‌فرد براي خود دارد. نكته ديگري كه بايد مدر نظر قرار دهيد دوربين‌هاي مداربسته تحت شبكه پهناي باد زيادي را از فضاي شبكه اشغال مي‌نمايند و ممكن است كه در كار كاربران خلل وارد شود.

 براي جلوگيري از اين تداخل از مكانيزم‌هاي متعددي در دوربين‌ها استفاده شده است كه يكي از اين مكانيزم ها كنترل كيفيت تصاوير است. در اين روش دوربين براي جلوگيري از اشغال پهناي باند بين كيفيت تصوير و نير ارسال، تعادلي را ايجاد خواهد نمود.

مانيتورينگ و دسترسي از راه دور :

در فناوري‌هاي نوين و شبكه‌هاي نسل آتي، برخي از دوربين‌ها مي‌تواند تصاوير خود را به دستگاه‌هاي ديگري نظير تبلت لپ‌تاپ و يا گوشي موبايل ارسال نمايند.

به كمك اين روش شما هر روز هفته و در تمام ساعات به دفتر خود اشراف داريد و مي توايد فعاليت‌ها و چرخه كار را بررسي نماييد. سيستم‌هاي نوين‌تر در صورت تشخيص آلارم و يا فعاليت مشكوك، با پايش تصوير هشداري را براي شما ارسال مي‌نمايند و شما در آن زمان مي‌توانيد اقدام به مانيتورينگ اين فعاليت كنيد.

مشخص كردن فضاي ذخيره سازي :

يكي از نيازهاي ديگر تجزيه‌ و تحليل فضاي خيره سازي است، شما بايد نياز خود را دقيقاً محاسبه كنيد كه اين كار به كمك كارشناسان ما انجام خواهد شد. به‌طور مثال دوربين‌ها قابليتي به نام حساس به حركت دارند، و دوربين در صورت تشخيص حركت اقدام به ذخيره‌سازي مي‌نمايد. اگر دوربين‌هاي شما دائم در حال ذخيره‌سازي تصوير باشند مطمئناً فضاي بيشتري را به نسبت حساس به حركت نياز دارند.

نتيجه گيري :

بايد مطمئن شويد كه هر دوربيني كه شما انتخاب مي‌كنيد كليه نيازهاي شما را پوشش مي‌دهد و قابليت‌هايي را كه مد نظر داريد را در بر خواهد گرفت. براي آنكه مطمئن شويد كه آيا دوربين‌ها نيازهاي شما را پوشش مي‌دهند و يا خير، نياز به مشاوره با يك متخصص امنيت است. متخصصان ما مي‌توانند راهكاري بديع و خوش‌تراش را براي سازمان شما فراهم نمايند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد