دوشنبه ۲۲ خرداد ۰۲

ويژگي هاي چيپ تصوير EX-View CCD /

۱ بازديد

ويژگي هاي چيپ تصوير EX-View CCD /

USB Interface در دستگاه هاي ضبط كننده

سنسور تصوير EX-View  يكي از انواع CCD  هاي ساخت شركت SONY است. در مقايسه با نسخه هاي قبلي اين چيپ تصوير داراي حساسيت بالاتري نسبت به نور است. در واقع، فاكتور متمايز كننده در آن حساسيت بالاي آنها نسبت به نور مادون قرمز است. به صورت كلي اين CCD ها تنها در دوربين هاي با قابليت ديد در شب  IR مورد استفاده قرار مي گيرند.

فناوري منحصر به فرد EX-View  مختص شركت SONY است. در ساختار اين حسگر، فتوديود ها يا همان شاخص هاي نوري داراي كارايي بهتري در تبديل فوتون به الكترون هستند. در اصل وظيفه فتوديودها تبديل انرژي نوراني به جريان الكتريكي است. هر فتوديود در CCD در واقع تشكيل دهنده يك پيكسل در تصوير است.

ساختار و پيكربندي اين حسگر منجر به اين مي شود تا در مقايسه با CCD هاي نسخه هاي قبلي سوني، حساسيت نوري تا دو برابر نسبت به نور مرئي و تا 4 برابر نسبت به نور مادون قرمز افزايش يابد. براي مثال در مقايسه با CCD هاي Super HAD سوني، نرخ LUX يا ميزان حساسيت نوري در CCD هاي EX-View  براي هر دو نور مرئي و مادون قرمز تا دو برابر بيشتر است.

كاربرد هاي حسگر EX-View

به طور كلي به دليل مزاياي ذكر شده، حسگر EX-View مناسب براي مكان هايي است كه نيازمند نور IR براي ثبت تصاوير هستند. از اين نوع حسگر بيشتر در فضاهاي روباز كه در آن هيچگونه كنترلي بر روي نور موجود در محيط وجود ندارد استفاده مي شود. براي مثال براي استفاده در مكان هايي مانند كارخانه هاي بزرگ با تعداد دوربين بالا كه در تك تك نقاط آن نصب شده اند و كاربر نيازمند تصاويري با كيفيت بالا در هنگام شب و در نور كم است بسيار مناسب است.

در پايان لازم به ذكر است كه نبايد اين توقع وجود داشته باشد كه حسگر EX-View مي تواند تفاوت چشمگيري را در رزولوشن تصوير شما ايجاد كند.  براي مثال در روزولوشن 720TVL  در يك CCD معمولي و Exview CCD تفاوت فاحشي وجود نداشته و هر دو جزئيات يكساني را براي شما به نمايش مي گذارند. اما تنها تفاوت موجود در اين است كه تصاويري كه توسط حسگر Exview ثبت مي شوند داراي نويز كمتري در شرايط كم نور هستند.

تياندي

  اسپليتر دوربين مداربسته

 

رابط USB يا USB Interface در دستگاه هاي ضبط كننده

رابط USB يا USB Interface در دستگاه هاي ضبط كننده يكي از رايجترين رابط هاي ديجيتال است كه تقريبا همه به واسطه استفاده گسترده از آن در سيستم هاي كامپيوتري با آن آشنا هستند.

 

 

رابط USB در دستگاه هاي ضبط كننده چه وظايفي دارد؟

در دستگاه هاي DVR و NVR رابطه USB معمولا دو وظيفه مهم دارد:

 

وظيفه اول:

اتصال مووس دستگاه از طريق رابط و استفاده از آن است. استفاده از كنترل از راه دور در دستگاه هاي DVR به واسطه پيچيدگي منوها تقريبا منسوخ شده و بهترين روش كار كردن با دستگاه از طريق مووس است. اين مووس چه سيمي باشد، چه بيسيم بايد آن را از طريق رابط USB به دستگاه متصل كرد.

 

هايك ويژن

نصب دوربين مدار بسته

 

وظيفه دوم:

دريافت اطلاعات از دستگاه و گرفتن پشتيبان از تصاوير داخل دستگاه است. بهترين روش خارج كردن تصاوير از داخل دستگاه متصل كردن يك حافظه خارجي (Flash Card) به دستگاه و خارج كردن اطلاعات از اين طريق است.

 

رابط USB چه مشخصاتي دارد؟

مشخصاتي كه معمولا در سيستم هاي مداربسته هايك ويژن بيشتر اهميت دارد تعداد رابط و نوع رابط هستند. دستگاه هاي DVR معمولا حداقل 2 رابط USB دارند. يكي براي اتصال مووس و ديگري براي اتصال حافظه. بيشتر بودن تعداد رابط ممكن است در شرايط خاص به شما كمك كند. نوع رابط هاي UBS را معمولا از طريق ورژن آنها نشان مي دهند. USBهاي امروزي معمولا ورژن 2.0 يا 3.0 هستند.

از آنجا كه درايور ورژن 3.0 USB گران قيمت تر است قرار دادن آن براي توليد كننده هزينه بر خواهد شد. معمولا در دستگاه هاي ضبط كننده USB كه قرار است مووس به آن متصل شود را از نوع 2.0 انتخاب مي كنند و در صورت امكان USB پشتيبان گيري را به صورت نوع 3.0. ورژن سوم USB سرعت به مراتب بهتري براي انتقال اطلاعات دارد پس در صورتي كه دستگاه به آن مجهز باشد سرعت پشتيبان گيري شما بهتر خواهد بود. اطلاعات مرتبط با رابط هاي USB هر دستگاه در كاتالوگ آن نوشته شده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد